آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

زامبی ها به شهر بازگشتند! | کشف ویروس زامبی ۵۰ هزارساله

  • -
زامبی ها به شهر بازگشتند! | کشف ویروس زامبی ۵۰ هزارساله

پس از ویروس کرونا این بار کشف ویروس زامبی ۵۰ هزارساله و تلاش برای احیای آن غوغا به پا کرد.

پیدایش ویروس مرگبار کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ جهان را تکان داد، و معلوم کرد که با وجود تمام پیشرفت‌های فراوان پزشکی و تکنولوژیک، بشر هنوز در برابر خروش طبیعت به شدت آسیب‌پذیر است.

اینک، در حالی که بحران کرونا پس از حدود سه سال از آغاز آن تقریبا تحت کنترل قرار گرفته و راهکارهایی برای مقابله به آن ایجاد شده است، کشف یک ویروس مرگبار جدید جهان را به واکنش واداشته است.

دانشمندان اخیرا یک «ویروس زامبی» باستانی حدود پنجاه هزار ساله که در آخرین عصر یخبندان در یخ مدفون شده بود را احیا کردند. به گفته محققان، تغییرات اقلیمی که یخ‌های دائمی باستانی را ذوب کرده است، به آشکار شدن این ویروس انجامیده است، و این روند ممکن است برای انسان‌ها خطراتی ایجاد کند.

ویروس تازه کشف‌شده از زمان عصر یخبندان زیر دریاچه‌ای در منطقه سیبری روسیه گیر افتاده بود، و دانشمندان با آب شدن یخ باستانی موفق شدند آن را پیدا کنند. به گفته دانشمندان، با وجودی که این ویروس هزاران سال پیش یخ زده است، اما کماکان مُسری است، و می‌تواند روی برخی اُرگانیسم‌های زنده تاثیر بگذارد.

با این وجود، محققان اظهار کردند که خطر بیولوژیکی این ویروس خاص در حال حاضر برای انسان‌ها ناچیز است، چرا که آنها فقط سویه‌هایی را هدف قرار داده‌اند که می‌توانند میکروب‌های آمیب را آلوده کنند.

با این حال، تیم مشترک روسی، آلمانی و فرانسوی که مسئول انجام این تحقیقات بوده هشدار داده‌ است که ویروس‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند انسان‌ها یا حیوانات را آلوده کنند، و احیای چنین ویروس‌هایی می‌تواند خطرناک باشد.

بر اساس گزارش‌ها، کاربران اینترنت در سراسر جهان به این کشف جدید واکنش نشان داده‌اند، و با به اشتراک گذاشتن تصویرهای خلاقانه، درباره آغاز یک همه‌گیری ویروسی جدید زامبی‌ساز به گمانه‌زنی و شوخی پرداخته‌اند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه