- -
-
۱۱ تیر ۱۴۰۰
همهگیری کرونا منجر به افزایش تقاضا و درآمد ۴۵ میلیارد دلاری گوگل پلی و اپ استور از فروش بازی موبایل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شده است.
طبق گزارش Sensor Tower و به نقل از Androidcentral، کاربران گجتهای قابل حمل سراسر جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۸ تا خرداد ۹۹)، نزدیک به ۶۵ میلیون دلار در پلی استور گوگل و اپ استور صرف خرید بازی و اپلیکیشن کردهاند. طبق این گزارش، صنعت بازی موبایل در این مدت رونق بسیاری داشته است و درآمد حاصل از فروش بازی موبایل در این دوره ششماهه به ۴۴٫۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته، ۱۸ درصد افزایش نشان میدهد.
یکی از دلایل این آمار قابل توجه، افزایش چشمگیر تقاضا در دوران همهگیری کرونا بوده است. در مقام مقایسه، درآمد حاصل از فروش بازی موبایل از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، حدود ۲۶ درصد افزایش یافت و در همین بازه زمانی، از ۳۰٫۲ میلیارد دلار به ۳۷٫۹ میلیارد دلار رسید.
این گزارش همچنین اشاره دارد که درآمد گوگل پلی از فروش بازی موبایل کمتر از درآمد اپل بوده است؛ اما گوگل پلی نرخ رشد گذشته خود را حفظ کرده و درآمد آن در نیمه اول سال ۲۰۲۰، با افزایش ۲۴٫۷ درصدی، از ۱۵ میلیارد دلار به ۱۸٫۷ میلیارد دلار رسیده است.
در صدر فهرست بیشترین دانلودها و هزینههای صرفشده برای بازی، محصولات تنسنت به همراه عناوینی چون پوکمون گو، پابجی موبایل، روبلاکس، گنشین ایمپکت، کال آو دیوتی موبایل و امانگ آس به چشم میخورد.
سرویسهای ابری بازی از جمله ایکس باکس گیمپس برای اندروید نیز به افزایش محبوبیت بازیهای موبایل در سراسر دنیا کمک بسیاری کردهاند و به احتمال زیاد در سالهای آینده این صنعت رشد فزایندهای خواهد داشت.
در سالهای اخیر شاهد حضور پررنگتر بازیهای AAA و باکیفیت در پلتفرم گوشی هوشمند بودهایم و به نظر میرسد این روند به این زودی متوقف نخواهد شد.
اشتراک گذاری با دوستان