آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اتحادیه اروپا از احتمال انحصاری‌شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ابراز نگرانی کرد

  • -
اتحادیه اروپا از احتمال انحصاری‌شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ابراز نگرانی کرد

اتحادیه‌ی اروپا در پرسش‌نامه‌ای که برای شرکت‌های صنعت بازی ارسال کرده، خواستار کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آثار بسته شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد شده است.

نهادهای رگولاتوری قوانین ضد انحصار در اتحادیه‌ی اروپا در نامه‌ای به توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی خواستار دیدگاه آن‌‌ها درباره‌ی قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد (تولیدکننده‌ی بازی‌های سری کالاف دیوتی) شده‌اند. اتحادیه‌ی اروپا در تلاش است بداند که تصاحب اکتیویژن بلیزارد به دست مایکروسافت باعث می‌شود که شرکت ردموندی دسترسی رقبا به پرفروش‌ترین بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را مسدود کند یا نه.

آن‌طور که رویترز می‌نویسد، مقامات اتحادیه‌ی اروپا قصد دارند تا روز ۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ۱۴۰۱) تصمیم اولیه‌ی خود را درباره‌ی قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن اعلام کنند.

نهادهای رگولاتوری اروپا همچنین در تلاشند بدانند که دسترسی مایکروسافت به داده‌های کاربران اکتیویژن بلیزارد باعث می‌شود که ردموندی‌ها مزیتی رقابتی در توسعه، انتشار و توزیع بازی‌های کامپیوتری و کنسولی داشته باشند یا نه.

قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن که بزرگ‌ترین قرارداد تصاحب شرکت در تاریخ صنعت بازی محسوب می‌شود، به شرکت ردموندی امکان می‌دهد رقابت جدی‌تری با رقبای بزرگی نظیر تنسنت و سونی به راه بیندازد.

کمیسیون اروپا پس از اعلام تصمیم اولیه در هفدهم آبان، تحقیقاتی چهارماهه به راه می‌اندازد تا روی خریدهای بزرگی که شرکت‌های سرشناس حوزه‌ی فناوری انجام می‌دهند نظارت کند.

اتحادیه‌ی اروپا از توسعه‌دهندگان، ناشران و توزیع‌کنندگان بازی‌های ویدیویی خواسته است بگویند که بسته شدن قرارداد روی قوانینی که به آن‌ها برای فروش بازی‌های کنسولی و کامپیوتری ازطریق فروشگاه‌های مایکروسافت تحمیل می‌شود اثر می‌گذارد یا نه.

یکی از نگرانی‌های اتحادیه‌ی اروپا این است که مایکروسافت تصمیم بگیرد بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را به‌صورت انحصاری صرفاً برای کنسول‌های سری ایکس باکس منتشر کند و دارندگان کنسول‌های سری پلی استیشن از تجربه‌ی آن‌ها محروم شوند. اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهد بداند که در صورت وقوع این اتفاق، تأمین‌گنندگان کافی در بازار برای جایگزینی با اکتیویژن بلیزارد وجود دارد یا نه.

اتحادیه‌ی اروپا همچنین به‌دنبال کسب اطلاعات درباره‌ی تأثیرگذاری تصاحب اکتیویژن بلیزارد بر پلتفرم ویندوز است. در واقع قانون‌گذاران اروپایی می‌گویند که احتمالاً ویندوز به‌لطف این قرارداد دربرابر رقبا تقویت می‌شود. کمیسیون اروپا همچنین پرسیده است که مجموعه‌بازی‌های کالاف دیوتی چقدر برای توزیع‌کنندگان بازی‌های کنسولی، سرویس‌های اشتراکی و ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری اهمیت دارد.

پرسش‌نامه‌ی اتحادیه‌ی اروپا که شامل حدودا ۱۰۰ سؤال است به رقبای مایکروسافت نیز اشاره کرده و گفته است که پس از بسته شدن قرارداد، از بین GeForce Now انویدیا و پلی استیشن سونی و گوگل استیدیا و آمازون لونا و فیسبوک گیمینگ کدام‌یک جذاب‌ترین رقیب مایکروسافت خواهد بود.

شرکت‌های فعال در صنعت بازی تا روز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۸ مهر ۱۴۰۱) فرصت دارند تا به سؤالات اتحادیه‌ی اروپا پاسخ دهند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه