آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اسپاتیفای ۷۱ اپیزود پادکست جو روگن را حذف کرد

  • -
اسپاتیفای ۷۱ اپیزود پادکست جو روگن را حذف کرد

اسپاتیفای در اقدامی غیرمنتظره ۷۱ اپیزود از پادکست جو روگن را حذف کرد. نکته‌ی جالب اینکه این اپیزودها با اپیزود جنجالی مربوط به واکسن کرونا ارتباطی نداشته‌اند.

براساس آمار وب‌سایت JREMissing.com که اپیزودهای حذف‌شده‌ی پادکست جو روگن اکسپرینس از اسپاتیفای را ردیابی می‌کند، مشخص شد این سرویس استریم موسیقی از جمعه تا امروز ۷۱ اپیزود از این پادکست پرشنونده را حذف کرده است که به‌طرز عجیبی هیچ ارتباطی با اپیزود جنجالی روگن نداشته‌اند.

اگر هنوز مقاله‌ی زومیت درباره‌ی جنجال اینترنتی اخیر بر سر اسپاتیفای و جو روگن را نخوانده‌اید، به‌طور خلاصه ماجرا از این قرار است که در یکی از اپیزود‌های اخیر پادکست The Joe Rogan Experience که در آن روگن با دکتر رابرت ملون گفت‌وگو کرده‌ بود، اظهارنظرهای بسیار جنجالی درباره‌ی واکسن کرونا مطرح شد.

به‌دنبال این اظهارات، نیل یانگ، راک‌‌استار معروف و برنده‌ی چندین جایزه‌ی گرمی، در نامه‌ای به اسپاتیفای خواستار حذف تمام آلبوم‌های موسیقی‌اش از این پلتفرم شد؛ چون معتقد بود اسپاتیفای دارد درباره‌ی واکسن اطلاعات نادرست پخش می‌کند و ممکن است موجب مرگ آن‌هایی شود که اطلاعات نادرست را باور می‌کنند.

اسپاتیفای هم با انتخاب روگن که هر اپیزود پادکستش نزدیک به ۱۱ میلیون شنونده دارد و با او قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری امضا کرده است، کاتالوگ موسیقی یانگ را از پلتفرمش حذف و آتش اعتراض‌ها را شعله‌ور کرد.

بعد از آنکه هنرمندان دیگری نیز به نشانه‌ی اعتراض حذف موسیقی‌شان از اسپاتیفای را خواستار شدند و جمعی از کاربران دغدغه‌مند اشتراکشان را لغو کردند، سرویس استریم شماره‌یک موسیقی سرانجام سیاست‌های بسیار محدود خود را درقبال محتوای مربوط به کرونا منتشر و تأکید کرد درصورت نقض این قوانین، محتوای مذکور حذف خواهد شد و چنانچه دوباره قوانین زیر پا گذاشته شود، حساب فرد خاطی تعلیق یا برای همیشه بسته خواهد شد. بااین‌حال، اسپاتیفای به این نتیجه رسید برنامه‌ی روگن هیچ‌یک از این قوانین را نقض نکرده است و اپیزود جنجالی رابرت ملون همچنان روی این پلتفرم دردسترس است.

جو روگن هم در واکنش به این ماجرا با دفاع از برنامه و صحبت‌های مهمانانش، از اسپاتیفای به‌خاطر حمایتش تشکر و به‌خاطر جنجال پیش‌آمده، عذرخواهی کرد. او همچنین اضافه کرد درباره‌ی واکسن کرونا قصد دارد سراغ افرادی با نظرهای متفاوتی برود و گفت از تصمیم اسپاتیفای برای اضافه‌کردن توصیه‌های بهداشتی و سلب مسئولیت به اپیزودهای حاوی بحث درباره‌ی کرونا استقبال می‌کند.

اسپاتیفای زمانی که با جو روگن قرارداد بست تا پادکستش به‌طور اختصاصی از این پلتفرم منتشر شود، ۴۲ اپیزود را از کاتولوگش حذف کرده بود. حالا وب‌سایت JREMissing.com از حذف ۷۱ اپیزود دیگر خبر می‌دهد که نه با محتوای کرونا ارتباطی دارند و نه به‌نظر می‌رسد ارتباطی بین خود اپیزودهای حذف‌شده باشد. از بین اپیزودهای حذف‌شده می‌توان به گفت‌گو‌ی روگن با کمدین‌هایی چون ایمی شومر، مارک مارون، بیل بر، اندی دیک و فرانتمن گروه تول، مینارد جیمز کینان اشاره کرد.

اسپاتیفای به آشکار‌کردن سیاست‌های داخلی‌اش تمایلی ندارد و دقیقاً مشخص نیست دلیل حذف این اپیزودها چه بوده است. تا این لحظه نیز، نه اسپاتیفای و نه روگن درباره‌ی حذف این اپیزودها اظهارنظر نکرده‌اند. بااین‌حال، برخی از کاربران ردیت که از هواداران پرووپاقرص این پادکست هستند، متوجه شده‌اند بسیاری از اپیزودهای حذف‌شده حاوی کلمات تحقیرآمیز نژادی بوده‌اند. افزون‌براین، برخی از اپیزودهای حذف‌شده،‌ ازجمله گفت‌و‌گوی روگن با مستندساز انگلیسی، لویی ترو و کمدین آمریکایی، پیت هولمز، محتوای توهین‌آمیزی نداشتند.

در‌حال‌حاضر، ۱۱۳ اپیزود از ۱،۷۷۰ اپیزود پادکست جو روگن اکسپرینس از اسپاتیفای حذف شده است. مدیرعامل اسپاتیفای، دنیل اک، اخیراً گفت سیاست‌های این شرکت براساس اقدامات تولید‌کنندگان محتوا یا هیاهوی رسانه‌ای تغییر نمی‌کند و اگرچه جو روگن مخاطبان زیادی دارد و پادکستش در ۹۰ بازار جایگاه اول را کسب کرده است، همچنان باید به سیاست‌های ما احترام بگذارد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه