آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اپل دکمه‌های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو را حذف می‌کند؟

  • -
اپل دکمه‌های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو را حذف می‌کند؟
ظاهراً اپل تصمیم دارد در مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ به‌جای دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم‌ صدا، از دکمه‌های لمسی با بازخورد Taptic Engine استفاده کند.

تحلیل‌گر قابل اعتماد، مینگ‌چی کو اعلام کرده است مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به‌جای دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا و پاور به دکمه‌های حالت جامد (Solid-State) جدید مجهز خواهند شد. ازنظر کو، اگر کاربران از این تغییر استقبال کنند، اپل احتمالاً در آینده از آن‌ها در سایر دستگاه‌های رده‌بالای خود نیز استفاده خواهد کرد.

کو اولین‌بار در ماه اکتبر به تغییر دکمه‌های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو اشاره کرد و توضیح داد این کلید‌ها حذف و دکمه‌های حالت جامد جدید جایگزین آن‌ها خواهند شد. کو در راستای تأیید این پیش‌بینی، به ارائه‌ی برخی جزئیات درمورد زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان اپل پرداخت:

مدل‌های رده‌بالای آیفون ۱۵ از دکمه‌های حالت جامد بهره خواهند برد و علاوه‌براین Taptic Engine اضافه در این گوشی‌ها به شبیه‌سازی احساس بازخورد کلیدهای جدید کمک خواهد کرد. Cirrus Logic احتمالاً به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی دکمه‌های حالت جامد جدید مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ درنظر گرفته خواهد شد. این شرکت درواقع تأمین‌کننده‌ی انحصاری آی‌سی کنترلر Taptic Engine برای دکمه‌های حالت جامد است و از این طراحی جدید سود هنگفتی به‌جیب خواهد زد. اگر کاربران از این تغییر جدید استقبال کنند، احتمالاً در آینده شاهد استفاده از آن‌ها در سایر دستگاه‌های پرچم‌دار اپل خواهیم بود.- مینگ‌چی کو

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، با تغییر دکمه‌های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو به دکمه‌های حالت جامد، این کلید‌ها دیگر حالت کلیک‌شونده نخواهند داشت و Tatpic Engine اضافه، هنگام فشرده شدن این دکمه‌ها، احساسی شبیه کلیک یک دکمه‌ی واقعی را شبیه‌سازی خواهد کرد.

اگر دکمه‌ی حالت جامد آشنا به‌نظر می‌رسد باید اشاره کنیم اپل از این راهکار در دکمه‌ی فیزیکی هوم آیفون ۷ نیز استفاده کرده است. این گوشی و همه‌ی آیفون‌های بعد از آن که از دکمه‌ی هوم بهره می‌برند، به‌جای دکمه‌ی فیزیکی که واقعاً حرکت می‌کرد، از طراحی حالت جامد بهره می‌برند. این شرکت همچنین از این دکمه‌ها در ترک‌پد مک‌بوک‌های اخیر خود استفاده کرده است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه