آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

بازار کامپیوترهای شخصی در 3 ماهه سوم سال 2021 رشد 8 درصدی را تجربه کرد

  • -
بازار کامپیوترهای شخصی در 3 ماهه سوم سال 2021 رشد 8 درصدی را تجربه کرد

گزارش جدید موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics نشان می‌دهد که علیرغم محدودیت‌های موجود در عرضه سخت‌افزار، بازار کامپیوترهای شخصی در 3 ماهه سوم سال 2021 رشد 8 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه کرد. با این‌حال تحلیل‌گران معتقدند که این امر موقتی خواهد بود؛ چرا که کمبود عرضه و افزایش قیمت قطعات به تدریج تولیدکنندگان بزرگ را نیز دچار مشکل کرده و این پدیده وضعیت بازار طی ماه‌های آتی را تا حدودی مبهم خواهد کرد.

لنوو با کسب سهم 23 درصدی از بازار و رشد 5 درصدی فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل کماکان در بازار PC پیشتاز است. اچ‌پی با کسب سهم 21 درصدی از بازار با فاصله‌ای نزدیک، لنوو را تعقیب می‌کند. این در حالیست که میزان فروش اچ‌پی در مقایسه با 3 ماهه سوم سال گذشته 5 درصد کاهش یافته است.

شرکت Dell با جهش عظیم 50 درصدی در زمینه فروش موفق به نقل و انتقال 12.2 میلیون دستگاه PC در سراسر جهان شد. در نتیجه سهم این کمپانی آمریکایی از بازار رشد 5.1 درصدی را تجربه کرد و به 18.2 درصد رسید.

کسب‌وکار macOS اپل نیز در ماه سپتامبر رکورد فروش فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده است. میزان نقل و انتقال دستگاه‌های مک طی دوره زمانی 3 ماهه اخیر رکورد تاریخی 6.5 میلیون دستگاهی را ثبت کرده است. این رقم از رشد حدودا 10 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل حکایت دارد. بدین‌ترتیب اپل سهم 10 درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داد.

شرکت ایسوس با رشد 10 درصدی فروش عنوان پنجمین کمپانی برتر را کسب کرد و اکنون سهم حدودا 8 درصدی از بازار را در اختیار دارد.

به گفته موسسه Strategy Analytics رشد کلی بازار کامپیوترهای شخصی مدیون چندین عامل کلیدی مختلف است. افرادی که پس از شیوع کرونا به محل کار خود باز می‌گردند و شرکت‌هایی که به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای افزایش بهره‌وری خود هستند؛ از جمله این عوامل به‌شمار می‌روند.

با این‌حال نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که اعمال تخفیف روی دستگاه‌های برتر و گیمینگ، دلیلی برای ارتقاء زودهنگام کامپیوترهای شخصی توسط کاربران محسوب می‌شود. از سوی دیگر تقاضا برای نوت‌بوک‌های آموزش‌محور نیز به رشد بازار کامپیوترهای شخصی کمک کرده است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه