آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

با 10 ارز دیجیتال برتر در ماه آگوست 2021 آشنا شویم!

  • -
با 10 ارز دیجیتال برتر در ماه آگوست 2021 آشنا شویم!

دنیای رمزارزها این‌روزها در شرایط خوبی به سر می‌برند. پس از سقوط و کاهش قیمت کلی بازار کریپتو کارنسی، بیت کوین به عنوان لیدر اصلی این بازار، با افزایش قیمت خود به بالای مقاومت 35 هزار دلار، توانست بازار را با خود همراه کند و حال در این روزها با رسیدن به مقاومت 50 هزار دلاری‌اش، در تلاش برای صعودی قدرتمند است.

اما در این بازار به جز بیت کوین، رمزارزهای زیادی هستند که در ماه گذشته توانسته‌اند پول خوبی به صاحبان خود بدهند. در کنار ارزهای دیجیتال بزرگ، این روزهای توکن‌ها نیز، سودای سودهای عجیب و غریب دارند. سیفمون، شیبا اینو، کیشو اینو، بی بی دوج، ددی دوج، وینک، بیبی کیک، فگ، و هزاران توکن وکوین دیگر از این نمونه‌های جذاب هستند.

در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به 10 رمز ارز برتر بر اساس ارزش بازار یا ارزش کل تمام کوین‌های در گردش آنها بی‌اندازیم.

1- بیت کوین با نماد BTC

ارزش بازار: بیش از 856 میلیارد دلار

دیگر بیت کوین را همه می‌شناسیم، اولین رمز ارز دنیا که توسط ساتوشی ناکاموتو ناشناس ایجاد شد! نحوه فعالیت و تایید معاملات بیت کوین بر روی شبکه بلاکچین روش اثبات کار است. قیمت هر واحد بیت کوین 5 سال پیش حدودا 500 دلار بود، در اوت 2021 هر واحد بیت کوین قیمتی حدود 45 هزار دلار داشت! این یعنی رشدی 8900 درصدی!

اتریوم 2

2- اتریوم با نماد ETH

ارزش بازار: بیش از 357 میلیارد دلار

اتریوم را نسل دوم شبکه‌های بلاک چین می‌دانند. این شبکه کاربردهای زیادی برای علاقه مندان به توسعه اپلیکیشن‌ها، نرم افزارها و قراردادهای هوشمند دارد. همچنین NFT ها نیز از دیگر قابلیت‌های این شبکه هوشمند هستند.

اتریوم طی 5 سال گذشته از 11 دلار به بیش از 3 هزار دلار رسیده است. یعنی رشدی برابر 27 هزار درصد!

3- بایننس کوین با نماد BNB

ارزش بازار: بیش از 70 میلیارد دلار

بایننس یکی از معروف‌ترین و بزرگترین صرافی‌های بین المللی دنیا محسوب می‌شود. این صرافی رمز ارزی به نام BNB دارد که کاربران می‌توانند از آن برای تجارت یا پرداخت هزینه‌های بایننس از آن استفاده کنند.

بایننس کوین در سال 2017 قیمتی برابر 0.10 دلار داشت. تا آگوست سال 2021 قیمت BNB به بیش از 419 دلار رسیده است و این حکایتی از رشد 419 هزار درصدی دارد.

4- کاردانو با نماد ADA

ارزش بازار: بیش از 69 میلیارد دلار

کاردانو رمز ارزی است که قابلیت‌های جذاب و جالبی دارد. در کاردانو با بهره گیری از روش‌های جدید، زمان تراکنش‌ها تسریع شده و با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تایید تراکنش در پلتفرم‌هایی مانند بیت کوین، مصرف انرژی و تاثیرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد.

توکن کاردانو در مقایسه با رقبایش، اصطلاحا از رشد بازار جا مانده است. در سال 2017 آدا قیمتی برابر 0.02 دلار داشت. تا آگوست 20221 قیمت آدا به 2.11 دلار رسیده است و این نشان از رشدی 10 هزار درصدی دارد.

ارزهای دیجیتال

5- تتر با نماد USDT

ارزش بازار: بیش از 64 میلیارد دلار

تتر در لیست ما، یک استیبل کوین یا رمزارزی با قیمت ثابت است. تتر به طور فرضی قیمتی برابر با 1 دلار واحد آمریکا داشته و از لحاظ تئوری به این معناست که قیمت آن به نسبت سایر رمزارزها، با ثبات تر است و بیشتر به کار افرادی می‌آید که از نوسانات شدید بازار فراری هستند!

6- ریپل با نماد XRP

ارزش بازار: بییش از 52 میلیارد دلار

XRP ارز دیجیتال شرکت ریپل است. از این رمز ارز برای تسهیل مبادلات ارزی (ارزهای فیات) و سایر رمز ارزها استفاده می‌شود.

در ابتدای سال 2017 قیمت ریپل تنها 0.006 دلار بود. اما در اوت 221 قیمت ریپل به 1.14 دلار رسیده است. یعنی یک رشد 19 هزار درصدی!

7- دوج کوین با نماد DOGE

ارزش بازار: بیش از 40 میلیارد دلار

دوج کوین رمز ارزی است که رشد عجیب و غریبش را مدیون ایلان ماسک و سایر افراد مشهور و ثروتمند است. این رمز ارز در سال 2013 فقط برای شوخی تولید شد؛ اما به لطف یک جامعه اختصاصی و اعضای وفادار و و البته الگوهای رفتاری خلاقانه به سرعت تبدیل به یکی از ارزهای دیجیتال برجسته شد. جالب است که دوج کوین در تعداد هیچ محدودیتی ندارد و این خود نقطه ضعفی برای آن است!

قیمت دوج کوین در سال 2017 تنها 0.0002 دلار بود. در آگوست 2021 دوج کوین با قیمت 0.31 دلار معامله شد. یعنی افزایش جذاب 155 هزار درصدی!

8- سکه USD با نماد USDC

ارزش بازار: بیش از 23 میلیارد دلار

دومین استیبل کوین لیست ما، USDC بوده که عملکردی همانند تتر دارد. این ارز نیز با دلار آمریکا سنجیده می‌شود و نسبت 1 به 1 با این واحد پولی دارد.

9- پولکادات با نماد DOT

ارزش بازار: بیش از 34 میلیارد دلار

ارزهای دیجیتال ممکن است از تعداد مختلفی بلاکچین استفاده کنند. دات در تلاش است تا با ایجاد یک شبکه رمز نگاری شده، بلاکچین‌های مختلف را به هم متصل کند تا بتوانند با هم کارکنند.

قیمت پولکادات از سپتامبر 2020 تا آگوست 2021 نزدیک به 774 درصد افزایش قیمت داشته و از 2.93 دلار به 25.61 دلار رسیده است.

10- سولانا با نماد SOL

ارزش بازار: بیش از 20 میلیارد دلار

سولانا که برای کمک به استفاده از منابع مالی غیرمتمرکز DeFi ، برنامه‌های غیر متمرکز DApps و قراردادهای هوشمند توسعه یافته است، از مکانیسم‌های ترکیبی منحصر به فرد اثبات سهام و اثبات تاریخ استفاده می‌کند که به آن کمک می‌کند معاملات را سریع و ایمن پردازش کند. SOL، رمز بومی سولانا، به این پلتفرم قدرت می‌بخشد.

قیمت SOL که در سال 2020 وارد بازار شد برابر با 0.77 دلار بود. در آگوست 2021 قیمت سولانا برابر 73.19 دلار شد، یعنی 9405 درصد افزایش!

 

از کجا ارزهای دیجیتال برتر بازار را بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش ارزها و توکن های مختلفی می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید ارزهای دیجیتال و توکن‌ها تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون توکن‌های نام‌برده به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر یکی از معدود پلتفرم‌های همتا به همتا که در کنار رمز ارزهای برتر بازار، توکن‌های تازه واردی چون ددی دوج، بیبی دوج، بیبی کیک، Kishu ،Feg و شیبا اینو را در ایران عرضه می‌کند، اپلیکیشن ارزیف بوده که به راحتی می‌توانید از طریق گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی این توکن‌ها نیز در آنجا بشوید. پس اگر به معامله و ترید علاقه مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال خاص کنید.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه