آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

خودروی مفهومی بنز AVTR از فیلم آواتار، بنز دوباره حماسه آفرید!

  • -
خودروی مفهومی بنز AVTR از فیلم آواتار، بنز دوباره حماسه آفرید!

ترکیب ایده‌ها‌ی جیمز کامرون در فیلم آواتار، توسط مهندسانخلاق و ایده پرداز مرسدس بنز برای ساخت یک خودروی الکتریکی با نام AVTR استفاده شده است.فیلم آواتار ساخته‌ی کارگردان مشهور جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این اثر، شبیه‌سازی یک جامعه‌ی متشکل از موجودات زنده متصل به طبیعت با نام پاندورا بود که تحت تأثیر ماشین‌ها قرار گرفته بودندکه نشان از ایده ی آینده بود. حدود یک دهه‌ی بعد، این شرایط مهندسان و طراحان مرسدس بنز را به ساخت خودرویی زنده به نامAVTRکرد.


AVTR مخفف عبارت Advanced Vehicle Transformation به‌معنی تغییرشکل پیشر‌فته خودرو است که البته به‌ فیلم آواتار نیز اشاره دارد. مرسدس بنز AVTR فاقد فرمان و کلیدهای معمول در خودروهای امروزی است. از طریق دست راننده روی کنسول میانی، ارتباط ذهنی با خودرو فراهم می‌شود و می‌توان امکانات مختلف را کنترل کرداز قبیل حرکت به جلو و عقب و گردش به چپ و راست. ترکیب رنگ و نورپردازی فضای داخلی، ما را به یاد سیاره‌ی خیالی پاندرورا می اندازد. حتی صندلی‌ها نیز تداعی‌کننده‌ی محل خواب ساکنان پاندورا و مشابه برگ درختان انجا به‌نظر می‌رسد. بسیاری از بخش های خودرو مثل چرم صندلی‌ها حاصل از مواد بازیافتی است و دیگر مواد به‌کاررفته در داشبورد و کف کابین AVTR نیز کاملا طبیعی هستند.برای همین است که هنوزبنز میتواند همه را به وجد بیاورد .


طراحی نمای بیرونی AVTR، یک خودروی اسپرت ۴‌در با ارتفاع بسیار پایین را نشان می‌دهدکهنشان ازترکیب رویا و اسپورت و لوکس بودن خودرو است. در انتهای سقف و نزدیک پشت خودرو، ۳۳ بالچه‌ی کوچک وجود دارند تا حالتی شبیه به تنفس یک موجود زنده را برای ما یاداوری کند و خودرو را زنده نشان دهد. این ادوات، قابلیت تغییر زاویه دارند و آیرودینامیک AVTR را در شرایط مختلف بهبود می‌دهند. برای چرخ‌ها نیز نورپردازی ویژه طراحی شده است تا علاوه‌بر درخشندگی، حس‌ تنه‌ی درخت را به بیننده منتقل کنند. زمان چرخش چرخ‌ها زیبایی طراحی بنز را می‌توان دید.
خودروی مفهومی مرسدس بنز ویژه AVTR، از باتر‌ی‌های قابل بازیافت با ظرفیت 110 کیلووات ساعت استفاده می‌کند که انرژی لازم برای رانندگی در مسافتی 700 کیلومتر داشته باشد. این محصول، 4 موتور برقی روی هر چرخ دارد که مجموع قدرت 470 اسب بخار تولید می‌کند.

تصاویر بیشتر:

 

 

 

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه