آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

درآمد چهارصد هزار دلاری نوجوانی ۱۲ ساله از NFT-ها

  • -
درآمد چهارصد هزار دلاری نوجوانی ۱۲ ساله از NFT-ها

بنیامین احمد، نوجوان ۱۲ ساله‌ای است که با فروش مجموعه‌‌ NFT‌-های خود به نام نهنگ‌های عجیب (Weird Whales) ثروتی هنگفت به دست آورده. 

بنیامین احمد که در لندن زندگی می‌کند، اخیراً به خاطر ایجاد و فروش آیکون‌های پیکسلی به شکل نهنگ‌ در قالب NFT مورد توجه رسانه‌های بسیاری قرار گرفته است. او این مجموعه را ماه گذشته راه‌اندازی کرد و با فروش این نهنگ‌ها تنها در عرض یک ماه، بیش از ۴۰۰ هزار دلار در‌آمد داشته است. 

به گزارش سی‌نت، عمران، پدر این نوجوان کارآفرین، به‌عنوان توسعه‌دهنده وب در سازمانی برای ارائه خدمات مالی کار مشغول به کار است و بنیامین احمد با الهام از پدرش، در پنج‌سالگی شروع به یادگیری کد‌نویسی کرد.

در اوایل سال ۲۰۲۱ (زمستان ۱۳۹۹) بازار این رمزارزها داغ شد و همه جا، چه در توییتر چه در حراجی‌های آثار هنری صحبت از NFT بود؛ نوجوان ۱۲ ساله در همین دوره به این حوزه علاقه‌مند شد. NFT-ها رمزارزهایی هستند که به فایل‌های موجود در اینترنت پیوست می‌شوند و مالکیت آن‌ها در دفتر کل دیجیتال ثبت می‌شود.

 بنیامین اولین مجموعه NFT خود را در اوایل تابستان راه‌اندازی کرد، این مجموعه چهل آواتار به نام Minecraft Yee Haa داشت و کدنویسی و طراحی آن را بنیامین انجام داده بود.

NFT-های این مجموعه خیلی سریع فروخته نشدند؛ اما او نا‌امید نشد و مجموعه دیگری به نام نهنگ‌های عجیب‌وغریب را در ماه ژوئن (خرداد) راه‌اندازی کرد. این مجموعه شامل ۳۳۵۰ نهنگ پیکسلی با رنگ‌‌ها و کلاه‌های مختلف است.

weird whales


بنیامین کدنویسی این مجموعه را از آموزش‌های آنلاین و برنامه چت بازی دیسکورد آموخت و روند یادگیری و کدنویسی خود را در قالب ویدیوی پرسش و پاسخی در یوتیوب منتشر کرد.

مجموعه نهنگ‌های عجیب‌وغریب در ماه جولای راه‌اندازی شد و طبق گزارش‌ها تنها در ۹ ساعت به فروش رسید. بنیامین از این فروش بیش از هشتاد اتر به دست آورد که این مقدار در تاریخ پنجم شهریور ۱۴۰۰، بیش از ۲۵۵ دلار ارزش داشت. در ازای هر بار فروش این نهنگ‌ها ۲٫۵ درصد از کل قیمت آن‌ها به بنیامین تعلق می‌گیرد و با احتساب ۳۰ اتر دیگری که او در ازای دست به دست شدن این آیکون‌ها به دست آورده، صاحب ثروتی برابر با ۴۰۰ هزار دلار است.

 بنیامین احمد در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار فالوور توییتر دارد؛ او در گفتگو با نشریه‌ای اعلام کرد که در هیچ بانک سنتی حسابی ندارد و همه ارزهای دیجیتال خود را تنها در والتی نگه‌داری می‌کند. او افزود:

تمام اترهای خود را نگه می‌دارم و آن‌ها را به پول فیات تبدیل نخواهم کرد. نمی‌توان در مورد اتفاقات آینده قضاوتی کرد؛ اما به نظر من به‌زودی تنها چیزی که افراد نیاز خواهند داشت آدرس و والتی برای نگه‌داری اتر است و دنیا از حساب‌های بانکی بی‌نیاز خواهد شد.

گفته می‌شود بنیامین در حال کار روی پروژه NFT دیگری است. او در ادامه گفتگوی خود با این نشریه گفت:

اگر به همین مسیر ادامه بدهم شاید روزی به کارآفرینانی مانند ایلان ماسک یا جف بزوس تبدیل شوم.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه