آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

فیلم سینمایی «بلک‌بری» ظهور و سقوط این شرکت را به تصویر می‌کشد

  • -
فیلم سینمایی «بلک‌بری» ظهور و سقوط این شرکت را به تصویر می‌کشد

مت جانسون فیلم‌ سینمایی «BlackBerry» را با هدف به تصویر کشیدن مسیر پرفراز و نشیب شرکت بلک‌بری کارگردانی می‌کند.

قدمت بلک‌بری به سالیان پیش باز می‌گردد. زمانی که حتی صحبتی از آیفون به میان نیامده بود. اما با وجود موفقیت‌های بسیار، در نهایت این شرکت به دست فراموشی سپرده شد.

به گزارش Variety، فیلم جدیدی با نام «BlackBerry» از مت جانسون، کارگردان «The Dirties» و «Operation Avalanche»، به جزئیات فراز و نشیب‌های مسیر بلک‌بری می‌پردازد. درواقع این فیلم روند پیشرفت این شرکت در اوایل دهه ۲۰۰۰ و سرانجام سقوط آن در دهه ۲۰۱۰ را به تصویر می‌کشد.

سال‌ها پیش بلک‌بری بیش از ۲۰ درصد بازار فروش جهانی را دراختیار داشت. طراحی خاص و سیستم‌عامل اختصاصی باعث شد افراد زیادی به آن علاقه‌مند شوند. اما در نهایت پس از تکامل اندروید و iOS، محصولات شرکت مذکور نتوانستند به خوبی رقبای خود عمل کنند.

جی باروچل و گلن هاورتون از بازیگران این فیلم هستند. به احتمال زیاد آن‌ها نقش بنیانگذاران شرکت را بازی خواهند کرد؛ البته این مسئله هنوز به تأیید رسمی نرسیده است. سایر بازیگران شامل کری الوز، سائول روبینک، ریچ سامر، مارتین دونوان، مایکل آیرونساید و جانسون می‌شوند.

جانسون و میلر فیلمنامه‌ را از کتاب پرفروش سال ۲۰۱۵ یعنی «از دست دادن سیگنال: داستان ناگفته پشت اوج‌گیری فوق‌العاده و سقوط تماشایی بلک‌بری» (osing the Signal: The Untold Story Behind the Extraordinary Rise and Spectacular Fall of BlackBerry) نوشته ژاکی مک نیش و شان سیلکوف، خبرنگاران روزنامه کانادایی گلوب اند میل، اقتباس کردند. مرحله تولید «بلک بری» اکنون به پایان رسیده است.

XYZ Films که سرمایه‌گذاری مشترک این فیلم را بر عهده داشت، این پروژه را به خریداران در TIFF معرفی خواهد کرد. درضمن، Elevation Pictures این فیلم را در کانادا توزیع می‌کند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه