آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

معرفی 10 تا از بهترین فیلم‌های کمدی سیاه

  • -
معرفی 10 تا از بهترین فیلم‌های کمدی سیاه

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که در مراسم‌های خاکسپاری نمی‌توانند خنده‌های خود را کنترل کنند؟ گاهی اوقات خندیدن و شوخی کردن راهی برای کنارآمدن با شرایط دشوار است. فیلم‌های دارک کمدی یا کمدی سیاه آثاری هستند که در آنها با تابو‌های تلخ و دردناک جامعه شوخی می‌شود. با توجه به این تعریف، قابل درک است که این سبک فیلم‌ها برای بسیاری خوش‌آیند نیستند. در این لیست از آی‌تی‌کلوپ با 10 تا از بهترین فیلم‌ های کمدی سیاه آشنا می‌شویم.

Heathers (1988)

نمی‌توان لیستی از بهترین فیلم‌ های کمدی سیاه تهیه کرد، ولی نامی از Heathers نبرد. این فیلم در مورد دختر نوجوانی‌ست که در مدرسه تلاش می‌کند نظر مثبت دیگر دانش‌آموزان را جلب کند. او در این مسیر با جی دی آشنا می‌شود.

این دو به طور اتفاقی باعث مرگ یکی از دانش‌آموزان محبوب مدرسه می‌شوند و موفق می‌شوند این قتل را یک خودکشی جلوه دهند. در ادامه شرایط برای این دو دوست پیچیده و مهیج می‌شود.

Promising Young Woman

این فیلم کمدی سیاه از امرالد فنل، روایتگر داستان دختر جوانی‌ست که زندگی خود را وقف یک انتقام کرده. کری مورگان در این فیلم نقش دختری را ایفا می‌کند که یک شخصیت دوگانه و پیچیده دارد.

بهترین فیلم‌های کمدی سیاه

او بهترین دوست خود را در پی یک اتفاق تلخ از دست می‌دهد و پس از آن تلاش می‌کند انتقام این دوست عزیز را از تمامی مردان اطرافش بگیرد.

 

The Grand Budapest Hotel

این فیلم کمدی سیاه در زیر لایه رنگارنگ و زیبای خود داستان مرموز یک قتل را روایت می‌کند. وس اندرسون در این فیلم ستارگان بزرگی مثل آدرین برودی، رالف فاینر و تیلدا سوینتن را به دور هم گرد آورده.

بهترین فیلم‌های کمدی سیاه

هتل بزرگ بوداپست توانست در سال 2015 در بخش‌های بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی فیلم و بهترین طراحی لباس برنده جایزه اسکار و بسیاری جوایز دیگر شود.

 

PARASITE (2019)، یکی از بهترین فیلم‌ های کمدی سیاه

انگل بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سیاه است که تاکنون ساخته شده. این شاهکار سینمایی که برنده‌ جایزه اسکار شده، روایتگر داستان یک خانواده فقیر است که با حیله‌گری خود را در دل یک خانواده ثروتمند جای داده‌اند.

اما این شرایط خیلی پایدار نیست و همه چیز به طور ناهنجاری تغییر می‌کند و مشکلات بسیاری سر راه این دو خانواده قرار می‌گیرد.

 

EATING RAOUL (1982)

این فیلم کمدی سیاه در مورد زوجی‌ست که از شلوغی شهر خسته شده‌اند و آرزوی آنها احداث یک رستوران در خاج از شهر است. این دو تصمیم می‌گیرند با کشتن افراد و فروش اجساد آنها پول تهیه کنند.

بهترین فیلم‌های کمدی سیاه

با این کار هم از شلوغی و جمعیت شهر کم می‌شود و هم سرمایه مورد نیاز برای احداث رستوران فراهم می‌شود. این اثر همچنین یک از بهترین فیلم‌ها در مورد آدم‌خواری است.

 

GAME NIGHT، از بهترین فیلم‌ های کمدی سیاه

آنی و مکس هر هفته در خانه‌ خود یک مهمانی ترتیب می‌دهند و در آن یک مسابقه برگزار می‌کنند تا با دستان خود به رقابت بپردازند. این بار برادر مکس، بروکس، ترتیب مهمانی را می‌دهد و همه را به یک مسابقه معمایی دعوت می‌کند.

بروکس توسط عده‌ای مرد نقاب‌پوش ربوده می‌شود و مهمانان باید با حل معما او را بیابند. در ادامه این فیلم کمدی سیاه، مشخص می‌شود بروکس واقعا ربوده شده و آنها درگیر یک بازی دوستانه نیستند.

 

Ready or Not (2019)

این فیلم کمدی سیاه در مورد دختر جوانی از خانواده متوسط است که قصد دارد با یک مرد ثروتمند ازدواج کند.

بهترین فیلم‌های کمدی سیاه

بعد از ورود به جمع خانوادگی این مرد، اولین چیزی که گریس متوجه آن می‌شود این است که هیچ کس از ورود او به خانواده خوشحال نیست. این فیلم پر از صحنه‌های تلخ است که به خوبی با کمدی ترکیب شده‌اند.

 

(Inglorious Basterds (2009، یکی از بهترین فیلم‌ های کمدی سیاه

Inglorious Basterds به کارگردانی کوئنتین تارانتینو، بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سیاه است. این اثر اکشن کمدی، داستان گروهی از سربازان را طی جنگ جهانی دوم روایت می‌کند که به طور وحشیانه ولی تمسخر‌آمیزی سربازان نازی را به قتل می‌رسانند.

کریستوفر والتز با نقش‌آفرینی بی‌نظیر خود در این فیلم توانست اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کند.

 

(Knives Out (2019

Knives out به کارگردانی رایان جانسون، تنها یک فیلم کمدی سیاه نیست و ژانر معمایی را هم در بر می‌گیرد.

بهترین فیلم‌های کمدی سیاه

نکته مثبت دیگر این فیلم دور هم آوردن ستارگانی مثل دنیل کریگ، آنا د آرماس و کریس ایوانز در کنار هم است. Knives out ماجرای یک قتل را روایت می‌کند و مخاطبان باید در بین اعضای مرموز یک خانواده به دنبال قاتل بگردند.

 

Pulp Fiction (1994)

لیست بهترین فیلم‌ های کمدی سیاه را با یکی دیگر از آثار تارانتینو به پایان می‌رسانیم. این فیلم روایتی از ماجراها و اتفاقاتی در مورد افراد متفاوت است که در مسیر هم قرار می‌گیرند. Pulp Fiction اثری هیجان‌انگیز، جنایی و در عین حال کمدی است که نباید از دیدن آن غافل شد.

بهترین فیلم‌های کمدی سیاه

 

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه