آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

هواوی مدل جهانی پی ۵۰ پرو و پی ۵۰ پاکت را به‌زودی عرضه خواهد کرد

  • -
هواوی مدل جهانی پی ۵۰ پرو و پی ۵۰ پاکت را به‌زودی عرضه خواهد کرد

نسخه‌ی بین‌المللی گوشی‌های پرچم‌دار جدید هواوی، یعنی پی ۵۰ پرو و پی ۵۰ پاکت، به‌زودی در بازارهای مهمی ازجمله اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای‌لاتین عرضه خواهد شد.

هواوی در ژوئیه‌ی گذشته جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود، یعنی سری پی ۵۰ را در چین عرضه کرد. گوشی‌های سری پی ۵۰ جایگزین سری هواوی پی ۴۰ از سال ۲۰۲۰ است که ازنظر طراحی و عملکرد و دوربین درمقایسه‌با نسل قبلی‌اش با بهبودهای درخورتوجهی مواجه شده است.

گوشی‌های سری پی هواوی معمولاً به‌دلیل نوآوری‌های پیشرفته در بخش دوربین شناخته شده‌اند و انتظار داشتیم مدل بین‌المللی جدیدترین پرچم‌داران غول فناوری چینی دردسترس خریداران قرار گیرد. اکنون، هواوی گوشی پی ۵۰ پاکت و پی ۵۰ پاکت Premium Edition را در بازارهای جهانی عرضه کرده است.

به‌گزارش XDA، هواوی پی ۵۰ پرو از نمایشگر ۶٫۶ اینچی منحنی اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز، پردازنده‌ی 4G اسنپدراگون ۸۸۸، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین چهارگانه‌ی پشتی بهره می‌برد.

هواوی دوربین این گوشی را با همکاری برند لایکا ساخته و اعلام کرده است این دوربین‌ها به سیستم دوگانه‌ی ماتریس جدید این شرکت مجهز شده‌اند. سیستم ماتریس دوگانه شامل دوربین ۱۰ کاناله‌ی چند‌طیفی و موتور تصویر XD فیوژن پرو است که به بهبود وضوح تصویر و محدوده‌ی داینامیکی کمک می‌کند.

Huawei P50 / گوشی موبایل پی 50 هواوی طلایی

دوربین اصلی هواوی پی ۵۰ پرو ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) است. سیستم دوربین پشتی این محصول از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳٫۵ برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۰۰ برابری و یک دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۴۰ مگاپیکسلی تشکیل شده است. ناگفته نماند پنل جلویی دستگاه نیز از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی میزبانی می‌کند.

هواوی پی ۵۰ پرو به باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژر ۶۶ واتی و فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی مجهز است. علاوه‌براین، اثرانگشت این گوشی زیر نمایشگر تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های پی ۵۰ پرو می‌توان به بلوتوث ۵٫۲، گواهی IP68، درگاه یواس‌بی سی و بلندگوهای استریو اشاره کرد. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض رابط کاربری EMUI 12 را اجرا می‌کند؛ ولی هیچ‌کدام از سرویس‌های گوگل‌پلی روی آن دردسترس نیست. مدل جهانی پی ۵۰ پرو در رنگ مشکی‌طلایی و طلایی‌قهوه‌ای عرضه می‌شود.

هواوی Pocket P50

هواوی ماه دسامبر گوشی تاشو پی ۵۰ پاکت را در چین رونمایی کرد. این محصول زیبا ازنظر طراحی شبیه گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ است. پی ۵۰ پاکت اولین گوشی هوشمند هواوی است که از چنین سبکی برای تاشدن بهره می‌برد و طراحی دوحلقه‌ی بدنه‌ی پشتی پی ۵۰ پرو را هم به‌ارث برده است. حلقه‌ی اول میزبان صفحه‌نمایش است و دوربین‌های دستگاه نیز در حلقه‌ی دوم قرار داده شده‌اند. صفحه‌نمایش اصلی این دستگاه ۶٫۹ اینچی اولد با وضوح ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز است.

پی ۵۰ پاکت مثل پی ۵۰ پرو از سیستم دوربین دوگانه‌ی ماتریس جدید هواوی بهره می‌برد که ترکیبی از دوربین ۱۰ کاناله چندطیفی و موتور تصویر XD فیوژن پرو است که به بهبود وضوح تصویر و محدوده‌ی داینامیکی تصاویر ثبت‌شده کمک می‌کند. دوربین سه‌گانه‌ی پشتی این دستگاه هم شامل یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دیگر است.

هواوی پی ۵۰ پاکت از همان تراشه‌ی 4G اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد. این محصول در چند مدل با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. باتری این دستگاه نیز ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی است. حسگر اثرانگشت این گوشی در لبه‌ی کناری تعبیه شده و کاربران می‌توانند از سیستم تشخیص چهره با دوربین سلفی نیز استفاده کنند. این محصول در بخش نرم‌افزاری EMUI 12 را اجرا می‌کند و مثل پی ۵۰ پرو از خدمات گوگل‌پل بی‌بهره است.

هواوی دقیقاً اعلام نکرده است که پی ۵۰ پرو و پی ۵۰ پاکت در چه کشورهایی عرضه خواهد شد؛ اما گفته شده است که این محصولات در بازارهای مهم سراسر جهان ازجمله آسیا اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکای‌لاتین دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. گوشی هواوی پی ۵۰ پرو در اروپا با قیمت ۱،۱۹۹ یورو و پی ۵۰ پاکت با قیمت ۱،۲۹۹ یورو و پی ۵۰ پاکت Premium Edition با قیمت ۱،۵۹۹ یورو عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه