آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

کشف روشی جدید برای دزدی خودرو با استفاده از AirTag اپل توسط سارقان کانادایی

  • -
کشف روشی جدید برای دزدی خودرو با استفاده از AirTag اپل توسط سارقان کانادایی

سارقان کانادایی از ایرتگ اپل برای نشانه‌گذاری خودروهای گران‌قیمت و ردیابی آن‌ها استفاده می‌کنند.

در کانادا کاربرد جدیدی برای ایرتگ‌ (AirTag) اپل کشف شده، البته این چیزی نیست که خود شرکت سازنده بخواهد روزی آن را تبلیغ کند. به‌تازگی بیانیه مطبوعاتی توسط پلیس منطقه‌ای یورک منتشر شده که به ساکنان هشدار می‌دهد بعضی سارقان از روشی جدید برای ردیابی و سرقت وسایل نقلیه گران‌قیمت در سراسر این منطقه استفاده می‌کنند. از ماه سپتامبر پلیس یورک در حال بررسی شیوه سرقتی است که سارقان با استفاده از ایرتگ وسایل نقلیه گران‌قیمت را ردیابی و در نهایت سرقت می‌کنند.

به گزارش فون‌آرنا، پلیس‌ها می‌گویند سارقان ایرتگ‌ها را در بخشی از خودروهای گران‌قیمت پارک‌شده در مناطق پرتردد مانند مراکز خرید یا پارکینگ‌ها قرار می‌دهند که خارج از دید صاحب آن باشد. سپس با استفاده از ردیاب، محل سکونت صاحب خودرو کشف شده و در زمانی مناسب اقدام به سرقت وسیله نقلیه مذکور می‌کنند. گزارش‌ها مشخص کرده سارقان با استفاده از پیچ گوشتی از در راننده یا سرنشین وارد خودروی مورد نظر می‌شوند.

وقتی داخل ماشین هستند، از دستگاه عیب‌یابی الکترونیکی استفاده می‌کنند. سارقان با این دستگاه تنظیمات را طوری تنظیم می‌کنند که خودرو بتواند کلیدی را که با خود آورده‌اند بپذیرد. پس از انجام این کار، دزدان سوار ماشین می‌شوند و به‌سادگی فرار می‌کنند.

ایرتگ اپل و سرقت خودرو

پلیس یورک پیشنهاداتی دارد که انجام دادن آن‌ها برای همه مفید است و فرقی نمی‌کند در کدام کشور زندگی می‌کند. وسیله نقلیه خود را در گاراژی پارک کنید که قفل شده باشد زیرا سارقان اکثر خودروها را از پارکینگ به سرقت برده‌اند. همچنین نباید قفل فرمان را فراموش کنید زیرا با اینکه وسیله مذکور بسیار ساده‌ است، باعث می‌شود سارقان به دردسر بیشتری برای حرکت دادن خودرو بیفتند.

قرار دادن قفلی روی درگاه داده از رسیدن سارقان به پورت کامپیوتر برای برنامه‌ریزی دوباره کلید‌ها جلوگیری می‌کند. پلیس همچنین خرید سیستم نظارت تصویری خانگی را پیشنهاد می‌کند. مطمئن شوید که دوربین برای نظارت بر خودروی شما در روز و شب تنظیم شده است و در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس تماس بگیرید. نسخه iOS 15.2، که هنوز در حال آزمایش است، می‌تواند ایرتگ‌هایی که به شما تعلق ندارند را ردیابی کند.

این ویژگی قرار است به شما کمک کند ایرتگ‌های گم‌شده افراد دیگر را پیدا کرده و به آن‌ها برگردانید. اما همچنین می‌توان از آن برای یافتن ایرتگ‌هایی استفاده کرد که موقعیت مکانی شما یا حتی مکان ماشین شما را بدون اجازه ردیابی می‌کنند. اگر ایرتگ بیش از ۲۴ ساعت از صاحب خود دور باشد، هشداری به کاربر نمایش داده می‌شود. درنتیجه اگر متوجه شدید ایرتگی به خودروی شما متصل شده، انتظار دیدن مهمان‌های ناخوانده را در طول ۲۴ ساعت بعدی داشته باشید.

ایرتگ قرار است برای ردیابی مواردی مانند کلید، سگ، دوچرخه و گزینه‌های دیگر استفاده شود. هر چیزی که بتوانید ایرتگ را از طریق حلقه کلید یا حلقه به آن وصل کنید، با استفاده از اپ FindMy قابل ردیابی است. اگر آیفون ۱۱ یا بالاتر، اپل واچ سری ۶ یا اپل واچ سری ۷ دارید، تراشه U1 داخل این دستگاه‌ها می‌تواند مسیرهای دقیق ایرتگ را به شما بدهد.

ایرتگ این قابلیت را دارد که به یکی از پولسازترین محصولات اپل تبدیل شود. قیمت هر کدام ۲۹ دلار و بسته چهارتایی برای شما ۹۹ دلار هزینه خواهد داشت. بسته مذکور شامل لوازم جانبی مانند حلقه کلید چرمی ۳۵ دلاری یا حلقه ۳۹ دلاری نمی‌شود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه